Victoria - Om ni nu finner det intressant....

2013-09-12 @ 11:00:00
~ Victoria

... att få reda på mer om hon som i skrivande stund befinner sig bakom tangentbordet blir ni - förhoppningsvis - inte besvikna. Hur som helst så heter jag Victoria Nyrop - Sjörén, är född 1998 och bor i den lilla staden Söderköping (söder om Norrköping om det nu säger er något). Denna höst började jag nian och kommer även någon gång under terminen söka till gymnasiet. Ända sedan tidig ålder har jag varit säker på att veterinäryrket är det yrke jag vill syssla med och den tanken hänger faktiskt med än idag, så planen är att jag kommer läsa natur på det gymnasium jag till sist hamnar på. Det framgår säkert att jag inte riktigt har bestämt mig exakt var jag ska gå, men när det väl är dags att söka har jag förhoppningsvis gjort mitt val.

 

Precis som för många andra hästintresserade tjejer och killar i min ålder är den största drömmen att kunna försörja sig på hästar som till exempel tävlingsryttare, fast att arbeta som veterinär åt hopp eller fälttävlanslandslaget skulle i och för sig inte vara så dumt. Hästar är verkligen något jag brinner för och en livsstil jag aldrig skulle kunna välja bort. Jag började rida redan i tidig ålder och fick min första ponny Mysak i slutet av 2009. Han var definitivt inte den optimala första ponnyn men under vår resa hann vi med mycket och framförallt väldigt skoj tillsammans. Mer om Mysak hittar ni här.

Den 28 april 2012 rullade min familj ner till Växjö för att hämta hem min nuvarande studsboll till ponny; Silverado. Läs mer om honom här.

 

Den lilla delen av min tid som inte präglas av hästarna spenderar jag helst med vänner, min Canon 550 D eller en bra bok. Jag älskar att fotografera och experimenterar hellre än att lära mig av en bok eller en kursledare. Än så länge håller jag bara fotograferandet på en hobbynivå och ger gärna bort mina bilder till de som kan tänkas vilja ha dem. Favoritmotivet är hästar i alla former och följer jag någon gång med som medhjälpare på en tävling ser ni mig definitivt med kameran i handen. Om någon i närheten vill bli fotograferad är det bara att hojta till, jag är definitivt ingen expert men bästa sättet att lära sig är ju att öva! Jag står även för all typ av design på bloggen och de flesta av fotona.

Förutom att fotografera och läsa gillar jag också att skriva. Jag driver en novellblogg – tillfälligt nedlagd – som ni hittar här. Ett litet mål jag har satt upp är att någon gång under nästa år ska ha skrivit ett manus till en bok som är tillräckligt bra för att skicka in till ett förlag. Men hur det blir med det återstår att se.

 

Sist men inte minst så ska jag inte glömma bort att berätta om de fem idioter som fångat mitt hjärta. För även om det kan svårt att förstå hur ett band som One Direction betyder så mycket för mig som de faktiskt gör så är det alla gånger sant. Underskatta aldrig någon kärlek för dess favoritband.

Så som ni säkert förstått kommer jag skriva om hästar, ridsport och allt som hör där till. Men ohästiga inlägg dyker självklart upp ibland. Har ni något ni vill fråga om eller ett förslag på hur texten kan utökas var inte rädda för att slänga in en kommentar. Jag bits inte ;)

Den största utmaningem det detta inlägg var att hitta någon bild när jsg såg normal ut, jag lyckades ej!



Postat av: sophia

Skit bra första inlägg vickan. fortsätt så. Du ser ju bra ut på bilden och din häst är söt. Är det silverado eller mysak?

2013-09-09 @ 15:16:49
URL: http://sophiaboqvists.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback