Victoria - Resultat från gårdagen

2013-09-23 @ 08:30:00
~ Silverado

Det finns inte mycket mer att säga än att han verkligen var grym!

 

Dressyren kändes sådär dock. Han var bitvis ostadig och mot hand men det är bara att kämpa vidare, 58 % (63 straff) är väl ändå inte så pjåkigt med tanke på vädret - ja, det regnade en hel och del - och att vi inte ridit så många dressyrprogram tillsammans. Den förlängda traven var som alltid ett guldkorn men fick även riktigt bra poäng på den avslutande travvolten där du ska länga ut tygeln och då även formen. Annars var det helt okej, den halten du gör när du vänder över ridbanan gick helt åt skogen och vi stannade till sist i staketet istället för vid X.

 

Hoppningen gick jättebra, en lugn och stadig nolla utan några som helst konstigheter.

 

Terrängen gick super och definitivt över mina förväntningar. Silver och jag har haft en väldigt svajig säsong men nu mot slutet har träningarna känts väldigt bra vilket har höjt mitt självförtroende ypperligt. Jag blev lite osäker på hur Silver skulle reagera över allt pynt vi ställt ut på banan – äpplen, sly från olika träd, halm m.m. Till min stora glädje brydde han sig knappt och vi gick felfritt! Mot slutet var han dock lite trött så att förbättra konditionen till nästa säsong är ett måste. Denna gång höll min ridning hela vägen och trots att jag lade honom nära några gånger räddade han mig verkligen. Fin fina pojken min

 

Ett stort plus är att även jag och två tjejer till blev klubbmästare i fälttävlan 2013 :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback